donderdag 26 april 2012

Eens wat anders, maar wel haken!

Hoe ik er op kwam weet ik niet meer, maar ik ben op internet gaan zoeken naar tunesisch haken en kwam een leuk filmpje tegen op youtube. Vanmiddag gelijk maar even geprobeerd. Nu heb ik (nog) geen tunesische haaknaald, maar met een gewone kom je met 10 - 15 steken ook al een eindje op weg. Ik heb nog geen idee wat ik uiteindelijk eens wil gaan maken, maar er zullen genoeg patroontjes op internet te vinden zijn!


Het onderste stukje is een simpele tunesische steek, het bovenste stukje lijkt wat op een tricot steek.


 Een korte uitleg van de simpele tunesische steek:

4 opmerkingen:

  1. ik heb het ook even geprobeerd, maar vind het nog best lastig...in het filmpje gebruiken ze rekbaar garen, ik heb het met Catania geprobeerd, das dus niet rekkig ;-) Waar heb jij dit mee gehaakt? Met Victory? of had je nog wat anders liggen? toedels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had dat SMC Schachemmeyer Bravo nog liggen, acryl dus en idd rekbaar. Denk dat het met de Victory ook wel moet lukken, beetje los opzetten.

      Verwijderen
  2. oja! en wat een leuke bovenkant heb je zo!!

    BeantwoordenVerwijderen