donderdag 19 juli 2012

lavendel geurzakjes!

Mijn poncho vordert gestaag, maar even wat anders haken is wel zo leuk. Mijn (inmiddels goede vriendin, mag ik wel zeggen denk ik) Margriet heeft voor mij heerlijk geurende lavendel uit Frankrijk meegenomen. Afgelopen week ben ik geheel zonder patroon maar met de kennis van steken en fantasie die ik inmiddels opgedaan heb aan de haak geslagen om heerlijke geurzakjes te maken. Zie hier het resultaat:

Dit was mijn eerste.

Maar die hieronder is toch wel mijn favoriet. Met de lavendelbloem uit het boek 100 bloemen om te haken en te breien. Helaas was de lavendel net één die je moest breien, maar al improviserend met de picotsteek ben ik een heel eind gekomen. Het ruikt hier in ieder geval lekker!!!!!


4 opmerkingen:

  1. dat mag je ;-)
    en errug leuk geworden!! ik moet er nog mee bezig, eerst andere prioriteiten ;-)
    (ps de eerste vind ik ook wel helemaal geweldig hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, hi, grappig. Dit is van de dingetjes die ook mijn "to do list" staat! Schattig en lekker ruikend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ruikt ook erg lekker. Sanne wil er ook één voor onder d'r kussen. Hij hoeft niet eens opgedirkt te worden...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk gemaakt, vooral met die gehaakte lavendel. Ik naaide vroeger van leuke stofjes altijd al zakjes met lavendel die ik in de kruidenshop kocht. En dan tussen je lakens.Maar Annelies ik vind deze hardstikke leuk.

    BeantwoordenVerwijderen