dinsdag 28 augustus 2012

bloemenkussen!

Laatst ben ik door iemand anders op een haakgroep pagina van facebook geïnspireerd geraakt door de kleurencombinatie. Het patroon van Lucy van Attic24 had ik al langer op mijn verlanglijstje staan, maar ik kon maar niet bedenken welke kleuren ik er voor zou gaan gebruiken. En zo zie je maar weer dat je elkaar op leuke ideeën kunt brengen. Ik heb hem nu gemaakt in rose, paarse tinten. Een kussen in blauwe tinten volgt ook nog.

Verder heb ik zelf het binnenkussen gemaakt (voor een kleine verbouwing in de caravan hadden we schuimrubber nodig. Bij de erkende winkels is dat nogal prijzig, dus hebben we bij de Kwantum een logeermatras gekocht van schuimrubber. Dat in stukken gezaagd met een elektrisch mes en ik had mijn materiaal om zitkussens te maken).

Van de hoes die om dat matras heen zat heb ik een hoes gemaakt voor het binnen kussen. Bij de Action losse vierkante kussentjes gekocht. De vulling in mijn eigengemaakte ronde kussen gestopt en vervolgens dichtgenaaid. Van een leuk stofje een kussenhoes gemaakt met rits. En vervolgens mijn gehaakte bloemenkussenhoes er met de hand opgenaaid (zie foto impressie).





Groetjes!

5 opmerkingen:

  1. Beeldschoon en je hebt echt eer van je werk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Hoeveel garen had je er voor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef, dat weet ik echt niet meer. Het kussen weegt in zijn geheel 490 gram. Daar kun je het gewicht van een redelijk gevuld binnenkussen aftrekken. Hopelijk heb je hier wat aan!

      Verwijderen