vrijdag 17 augustus 2012

We zijn weer terug!

Het is echt weer tijd om even mijn blog bij te werken. Zoals velen onder ons zijn ook wij even afwezig geweest vanwege onze vakantie.

Maar dat betekend niet dat ik stil heb gezeten. Oké mijn grote project poncho is even op de achtergrond geraakt, maar die komt ook wel af. Tijdens de vakantie had ik zin om alleen kleine projectjes te haken. Wat ik ook gemaakt heb en (nog) geen foto van heb gemaakt is de bloemenmeisjesleutelhanger, maar die is redelijk bekend volgens mij.


Goed, wat heb ik dan gemaakt? Nou dit:



En die kaarslichtjes vond ik zo leuk dat ik er nog meer heb gehaakt, maar ook weer heb weggegeven op de camping! Het staat ook zo leuk 's avonds als je nog buiten zit.

En nu mijn laatste projectje waar ik bij thuiskomst mee begonnen ben. Ik had al tijden zo'n hart voor het raam hangen met alleen een lint eraan. Ik vond dat zo kaal dat ik vond dat er iets mee gedaan moest worden. Met kettelstiften heb ik op verschillende plaatsen oogjes gemaakt zodat daar het ijzerdraad doorheen geregen kon worden. Vervolgens halve stokjes gehaakt (aantal op goed geluk) en daarna schelpjes gehaakt (6 stokjes, 2 steken overslaan en in de derde een vaste, weer 2 steken overslaan en in de derde weer 6 stokjes). Hoe je precies aan het eind uitkomt maakt niet zoveel uit aangezien die grote strik er weer voor komt.

Daarna nog kleine hartjes gehaakt en kralen ertussen. Je gelooft het niet, maar de kralen komen van de Action maar niet uit de knutselhoek. Maar wijnflesdecoratie, al voor de Kerst notabene.

Voor de hartjesslinger heb ik de witte parelkralen gebruikt, deze wijndecoratiekralen zijn er in verschillende kleuren (ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is):


Tot zover eerst maar weer!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten