donderdag 11 april 2013

Granny square plaid, tv deken, sprei!

Naar een voorbeeld dat ik laatst op een facebookpagina heb gezien, ben ik ook snel begonnen aan deze granny's te haken. Het is zo lekker simpel werk en haakt lekker snel weg. Zie hier het resultaat van de granny's. Nu het in elkaar zetten nog. Zodra hij klaar is plaats ik een foto.





Tussen het haken van mijn regenboogdeken door af en toe verder met het in elkaar zetten van deze granny deken. En....het schiet al best op!

13-04-2013

Joehoe hij is bijna af, alleen het randje nog!
 
16-04-2013


Alleen het randje moest nog, even doorhaken....hij is KLAAR!


19-04-2013
 
 
De rand bestaat uit een rand vasten in de kleur waar ik de granny's mee aan elkaar gehaakt heb. Vervolgens een randje vasten in de definitieve kleur afgewerkt met de bobbel steek. Deze is te vinden op de site van Lucy!
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Is dat van die mooie grijs/wit/zwart geblokte deken? Die is erg gaaf namelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt! Heb inmiddels al drie banen aan verticaal elkaar en het effect is al zichtbaar. K was er helemaal weg van!

      Verwijderen
  2. Hoi, Wat een gave sprei. Hoe maak je de vierkantjes zo netjes aan elkaar vast?

    Groetjes, Jessica Metscher, moeder van 4 kinderen en fanatieke haakster van dekens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annelies,

    Wat een prachtig sprei zeg. Wat voor wol heb je gebruikt en welke haaknaald? Is dit een sprei voor een 2 pers bed en hoeveel wol heb je dan ongeveer nodig?

    Groetjes,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit zijn granny's van ongeveer 20x20cm. In een tweepersoons sprei gaat gemiddeld 2,5kg wol. Deze is gehaakt met saskia van de wibra en royal van de zeeman. Ik weet niet meer of ik dat met 4 of met 5 gehaakt heb.

      Verwijderen
  4. hoeveel granny's zijn er in gegaan in je deken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik niet meer precies. Zoals hierboven al beschreven waren mijn grannys 20x20. Als je dus een deken wilt hebben van bijv. 1 x 2 meter heb je dus 5 x 10 grannys nodig.

      Verwijderen
  5. Hallo, wat een mooie sprei, hoe kan ik aan het patroon/de beschrijving komen?
    ik zou hem graag haken als deken/plaid voor als je op de bank ligt..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Annelies,
    hoe heb je de squares aan elkaar gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen