vrijdag 1 november 2013

Ben d'r weer!

Jeetjemineetje, ik ben de afgelopen tijd zo in het haken op gegaan dat ik mezelf geen tijd heb gegund voor m'n blog. Ik heb daarentegen niet stilgezeten. In de zomervakantie helaas wel. Ik werd getroffen door een zweepslag in mijn kuit. Gedwongen stilzitten had echter niet tot gevolg dat ik extra ging haken. Op de een of andere manier is het dan gewoon niet leuk om te doen. Maar dat is verleden tijd en we zijn weer druk aan de haak. Door middel van foto's zal ik proberen een impressie te geven wat ik zoal gedaan heb.

Op het moment ben ik me geheel aan het verdiepen in het Tapestry haken. Geweldig leuke techniek en de resultaten zijn hartstikke leuk!

Ik zal proberen de foto's in chronologische volgorde te laten zien:

geslaagd gelukspoppetje voor een geslaagd nichtje!












toch nog iets tijdens de vakantie gehaakt











in opdracht een omslagdoek na gehaakt van een foto ergens op internet gevonden

polsttasje ook nagehaakt naar een voorbeeld van internet











knikkerzakjes voor het schoenendozen project van Stichting Edukans!

warme handschoenen voor de winter
met halve vasten (bosnisch haken). Zie
voor een instructievideo
www.garnstudio.com
















een bezoekje aan de brei- en
haakdagen in Groningen
leverde 4 bolletjes viltwol op
Leuk project!
Dit is het resultaat voor
het wassen




En dit is het resultaat na
het wassen.
Lekker warm!

En dan mijn huidige project. Een tapestry tas. Een hele uitdaging want ik heb er tot op heden geen patronen van kunnen vinden. Dus...plaatjes kijken en op de gok nahaken. Kom er een heel eind mee al zeg ik het zelf ;-)

De bodem van de tas. Het moeilijkste is toch wel patroon haken
en meerderen. De symmetrie in een patroon moet toch goed
blijven dus waar meerder je dan? De logica van het meerderen
heb ik al heel gauw los gelaten. Zorgen dat de cirkel plat blijft
en bij de laatste toer van de cirkel uitkomen op een veelvoud
van 12. Dat is het belangrijkste!

En na 3 weken in de vrije minuutjes aan het haken te zijn
geweest is dit tot nu toe het resultaat!

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's en mijn haakwerkjes. Tot gauw!







 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten