woensdag 4 december 2013

Het wordt nu toch echt winter!

Sinterklaas moet nog komen, maar ben toch stiekem al bezig met wat kerstdingetjes en als we de weergoden mogen geloven komt er vrijdag sneeuw. Dus ook al aan de haak geweest met sneeuwballen......

Al tijden had ik zo'n styropor krans in mijn la liggen, niet wetende wat ik daar precies mee wilde gaan doen. Nu spotte Margriet een sneeuwpoppenkrans op het internet. Daar heeft ze de Nederlandse vertaling van gemaakt en vind je hier, ook vind je daar de link naar het originele Engelstalige patroon.
Mijn krans is een slagje kleiner dan die Margriet heeft gebruikt.

Het sneeuwpopje heb ik daarom iets kleiner gemaakt (1 x minder gemeerderd).












Verder heb ik i.p.v. 8 ballen van elke grootte er maar 6 gemaakt.






 (snap niet waarom maar ik krijg de foto niet gedraaid).







O ja, ik had ook zo'n leuk hotfix apparaatje bij de Action gekocht. En daar heb ik mijn sneeuwmannetje knopen mee gegeven. Wat een leuk apparaatje is dat!
Vervolgens toen ik bijna klaar was kwam ik erachter dat ik niet de juiste maat oogjes had. Geen nood....ook dit heb ik opgelost met een iets groter formaat steentje. Functioneert prima als oogjes.

En zie hier het eindresultaat.


De sneeuwman, sneeuwballen en de slinger heb ik vastgezet met een lijmpistool. Nu mag hij lekker tot aan de kerstvakantie mee naar mijn werk. Daarna gaat hij weer mee naar huis. Zo kan ik er elke dag van genieten. Vrolijk moet je er toch wel van worden.


Tussen het sneeuwballen haken heb ik af en toe even wat anders gedaan. De engel op een kerstbal gehaakt uit het boekje van Christel Krukkert. Ook leuk om te doen.

De kerstbal heb ik versiert met hotfix steentjes.


Het meest hilarische toch wel voor het eind bewaard. Ook deze keer had Margriet weer iets leuk gespot op het internet. De kerstboommuts! Het patroon vind je hier.


Inmiddels zijn er meer mutsen gehaakt. Een foto van ons allemaal met muts op volgt!

Doei! Tot gauw!

Zoals beloofd....een foto van onze kerstmutsen:


 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen